Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

Καλως όρισες μεγάλε αδερφέ (ΒIG BROTHER) στο σχολείο μου!


Καλως όρισες μεγάλε αδερφέ (ΒIG BROTHER) στο σχολείο μου!

ΚΙΝΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΤΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Δύο σοβαρότατες εξελίξεις τρέχουν στα Ελληνικά σχολεία

Φίλε γονέα:

Το υπουργείο παιδείας προωθεί , στα σχολεία, ένα πληροφοριακό σύστημα το my school (το σχολείο μου) και τη λεγόμενη αυτό-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Πίσω όμως από την αγαπησιάρικη φράση «το σχολείο μου» είναι κριμένος ο εφιάλτης του απόλυτου φακελώματος των παιδιών μας και της οικογένειάς τους για όλη τους τη ζωή, ενώ πίσω από την αξιολόγηση, κρύβεται η ολοκληρωτική ιδιωτικοποίηση των σχολικών μονάδων!!

Πρέπει να γνωρίζεις ότι:

Α) Στο my school καταχωρούνται προσωπικά δεδομένα του παιδιού σου όπως το ΑΜΚΑ, μέσω του οποίου μπορεί οποιεσδήποτε (εργοδότης, ασφαλιστική εταιρία, κλπ) να γνωρίζει πιθανά προβλήματα υγείας που ενδεχομένως είχε κάποτε το παιδί σου;;; Γνωρίζεις ότι καταχωρούνται προσωπικά σου δεδομένα, όπως η εργασία σου και το μορφωτικό σου επίπεδο, ότι φακελώνεται όλη η οικογένεια;;;

Β) Ότι σε κάθε παιδί πρέπει απαραίτητα να καταχωρηθεί η «διαγωγή του», από το δημοτικό ακόμα, και οιαδήποτε τιμωρία, από την απλή παρατήρηση ή την επίπληξη μέχρι τυχόν αποβολές κλπ. Με δυο λόγια κατηγοριοποιούν και φακελώνουν τα παιδιά μας από το δημοτικό… Γιατί; Για ποιο λόγο; Τι σχέση έχει το ΑΜΚΑ, ή μια αποβολή στο Δημοτικό με τη μόρφωση των παιδιών μας, με τις σπουδές του στο πανεπιστήμιο, με την εργασία του αργότερα; ποιος θα χρησιμοποιεί μελλοντικά και δια βίου αυτά τα δεδομένα;

Γ) Στην λεγόμενη «αυτοαξιολογηση της σχολικής μονάδας» σε πρωτεύουσα θέση αξιολογούνται οι πόροι του σχολειού, δηλαδή η τσέπη σου και οι χορηγοί. Σε υποχρεώνουν, ή να εξευτελιστείς ζητιανεύοντας από τους «πλούσιους χορηγούς» ελεημοσύνη, ή να βάλεις ακόμα πιο βαθειά το χέρι στην άδεια τσέπη σου, για να μάθουν τα παιδιά σου γράμματα…

Δ) Στην «αυτοαξιολογηση της σχολικής μονάδας», «αξιολογούν», το πόσο ήσυχα, το πόσο υπάκουα, το πόσο υποταγμένα είναι τα παιδιά μας. Η κοινωνία της φτώχειας της εξαθλίωσης της κατάθλιψης των αυτοκτονιών πρέπει να ξεκινάει από το σχολείο. Όμως εμείς ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας ένα σχολείο της γνώσης της αυτενέργειας της δημιουργίας της ελευθερίας.

ΚΑΛΟΥΜΕ τους γονείς να αρνηθούν να δώσουν προσωπικά τους στοιχεία και των παιδιών τους. Σε κάθε σχολείο να γίνουν συνελεύσεις γονέων μαθητών εκπαιδευτικών με στόχο την ενημέρωση όλων.

Καλούμε συλλόγους γονέων να βρεθούμε μεταξύ μας και να στείλουμε εξώδικα στον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης και στις διευθύνσεις προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να μην προχωρήσει το my school και στην συνέχεια η αυτοαξιολόγηση.

Καλούμε σε πανελλαδικό συντονισμό συλλόγους ώστε η φωνή μας να μεγαλώσει..

ΑΣ ΜΗΝ ΖΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΑΝ ΔΟΥΛΟΙ…

ΚΙΝΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΤΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Η Τούζλα, μάνα, καίγεται!


Η Τούζλα, μάνα, καίγεται!

Η ειρωνεία της ιστορίας είναι ενίοτε ανυπόφορα σαρκαστική.

Αρθρογράφος:

Στάθης

Σήμερα στη Βοσνία πολλοί αγωνίζονται εναντίον όσων στο πρόσφατο παρελθόν αγωνίσθηκαν για να γίνουν.

Η ειρωνεία της ιστορίας είναι ενίοτε ανυπόφορα σαρκαστική.

Το χρονικό είναι μικρό. Μια σταλιά ιστορίας. Ομως από βαρύ ύδωρ.

Πριν από λίγα χρόνια έγινε εναντίον της Γιουγκοσλαβίας το αδιανόητο, δηλαδή πόλεμος επί ευρωπαϊκού εδάφους, ο πρώτος μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ψυχή αυτού του μεταψυχροπολεμικού πολέμου, η Γερμανία. Σκοπός της επιχείρησης (και ως μπίζνας) η αναθεώρηση των αποτελεσμάτων του μεγάλου Πατριωτικού Πολέμου (πατριωτικού, ιδιαιτέρως, ως προς τη Γιουγκοσλαβία), καθώς και η ταξική καταβύθιση της περιοχής σε ειδική οικονομική ζώνη των Αμερικανοευρωπαίων, με ειδικό ενδιαφέρον της Γερμανίας για ζωτικό χώρο σε ορισμένες περιοχές της πρώην Γιουγκοσλαβικής Ομοσπονδίας.

Οι στόχοι επιτεύχθηκαν όλοι και με το παραπάνω. Αυτοί που ευαγγελίζονταν μια Ευρώπη χωρίς σύνορα, εγκατέστησαν Σκαιά Σύνορα μεταξύ των κρατών που διαδέχθηκαν τη Γιουγκοσλαβία. Σύνορα, σινικά τείχη. Ποτισμένα με αίμα αιώνων - που το βρικολάκιασαν ποτίζοντάς το με αίμα φρέσκο οι λαθρέμποροι των Εθνών απ’ την Ουάσιγκτον, το Βερολίνο και τις Βρυξέλλες.

Κι όχι μόνον σύνορα Τείχη του Αίσχους μεταξύ των νέων κρατών που διαδέχθηκαν τη Γιουγκοσλαβία, αλλά και σύνορα Απαρτχάιντ στο εσωτερικό τους, όπως συνέβη στη Βοσνία, το Κοσσυφοπέδιο και τη FYROM.

H Γιουγκοσλαβία έγινε σμπαράλια, τα κράτη που αναδύθηκαν απ’ τα ερείπιά της επέστρεψαν «στον πιο σκοτεινό βαλκανικό μεσαίωνα» με τις ευλογίες της Δύσης -κράτη που ηττήθηκαν όλα εν τη γενέσει τους. Που γεννήθηκαν με μια ήττα στίγμα μέσα τους - η Κροατία εξαρτήθηκε αμέσως απ’ τη Γερμανία, η Σλοβενία έκανε Ανσλους από μόνη της, το Μαυροβούνιο αποσχίσθηκε απ’ τη Σερβία για να μην αισθάνεται τόσο φτωχό όσον η κολασμένη μητέρα-χώρα, στη FYROM παγιδεύτηκαν μέσα σε μικρομεγαλίστικές φενάκες, ενώ για τη Βοσνία πολυπολιτισμός απεδείχθη να είναι η επιστροφή σε έναν ισλαμικό φονταμενταλισμό τύπου «κοσμικής» σαρίας.

Ισως ορισμένοι να νομίζουν ότι η Δύση μέσα στην υπεροψία της δεν τα έβλεπε όλα αυτά, όχι τουλάχιστον ώσπου να γίνουν. Ανοησίες. Η Δύση τα ήθελε απ’ την αρχή και απ’ την αρχή τα σχεδίασε. Πριν καν κατακάτσει ο κουρνιαχτός του πολέμου, άρχισε να σηκώνεται η σκόνη της «ανοικοδόμησης». Ο πόλεμος-εργολαβία σε όλη του τη «δόξα»! Εργοτάξια, συμβόλαια, «κυβερνήσεις» επιπέδου Πρίστινα, νομάρχες που έγιναν πρωθυπουργοί, μαφιόζοι, εθνικιστές, φύλαρχοι, ξένα στρατεύματα, όλοι έστησαν ένα χορό δισεκατομμυρίων ευρώ στην πρώην Ο.Δ. της Γιουγκοσλαβίας.

Ταξίδεψα στη Βοσνία και στο Κοσσυφοπέδιο. Συρματοπλέγματα, φυλάκια, Ισπανοί στρατιωτικοί, Γάλλοι, άλλοι στο πλαίσιο του ΟΗΕ, άλλοι του ΝΑΤΟ, ντόπιοι συμμορίτες, ουτσεκάδες, φονιάδες, πράκτορες, προβοκάτορες, νεοναζί αληταράδες, παραστρατιωτικοί, παρακρατικοί, όλοι φύλαγαν κάποια διάβαση, κάποιο πέρασμα, διόδια, μπαχτσίσι, διαβατήριο για να πας από τη μια επικράτεια της τρέλας στην άλλη, μέσα στην επικράτεια της ίδιας καταισχύνης.

Ο θρίαμβος της δυτικής πολιτικής εις ό,τι αφορά τον πλουραλισμό, τον αντιρατσισμό, τον αντιεθνικισμό, τον πολυπολιτισμό, την πολιτική ορθότητα στα λόγια και τον πιο βαθύ ρατσισμό, τον εκφασισμό, την ταξική υποδούλωση και την πιο αισχρή υποδαύλιση του εθνικισμού στην πράξη.

Η Γιουγκοσλαβία έζησε στο τέλος του 20ού αιώνα το δικό της 1204, ακόμα πιο δόλιο και καταστροφικό -διότι τώρα υποτίθεται ότι η Δύση βρίσκεται μετά τον διαφωτισμό-, στην πραγματικότητα βρίσκεται παγιδευμένη στον βρόχο του ρεβανσισμού που επιβάλλει στην Ευρώπη η Γερμανία.

Ο δρόμος απ’ το Σεράγιεβο στην Τούζλα υπήρξε βραχύς. Βιομηχανική περιοχή της Βοσνίας η Τούζλα, «απελευθερώθηκε» από τον κομμουνιστικό ζυγό της κρατικής ιδιοκτησίας πάνω στα μέσα παραγωγής, τα εργοστάσια ιδιωτικοποιήθηκαν, μέσα σε λίγο καιρό αποψιλώθηκαν, λεηλατήθηκαν κι έκλεισαν. Οι προλετάριοι υποπρολεταριοποιήθηκαν. Και τώρα πετάνε πέτρες και μολότωφ εναντίον εκείνου που απ’ τη δεκαετία του 1990 ήθελαν να γίνουν - ή τους είχαν πείσει να θέλουν.

Θα μπορούσε να πει κανείς από εκείνους που θέλουν «μετανάστες ποιότητας», ότι ο βαλκανικός καπιταλισμός δεν είναι, βρε αδελφέ, όπως ο Βελγικός, φέρ’ ειπείν, ή ο Γαλλικός! Είναι -αντιθέτως- ένα καρκατσουλιό που ούτε οι Βέλγοι ούτε οι Γερμανοί μπόρεσαν να τον βάλουν σε τάξη. Σωστό! Μόνον να τον πτωχεύσουν μπόρεσαν. Οσο για την καπιταλιστική τάξη στη Δύση, αν εξαιρέσουμε τα PIGS, που επίσης τα έχουν σκατώσει με βαλκανικό τρόπο, όλα τα υπόλοιπα είναι καθώς πρέπει: κινέζικα μεροκάματα Γερμανίας, 12.000.000 άνεργοι, δολοφονημένο κοινωνικό κράτος, ακροδεξιά παλινόρθωση, ρατσισμός με το καντάρι, ολοκληρωτικός έλεγχος των δικτύων της ομογενοποιημένης σκέψης - όλα πάνε μια χαρά στις προχωρημένες χώρες της δυτικής Δανιμαρκίας.

Μίζες, φτώχεια, διαφθορά, αποκολοκύνθωση στη Γερμανία; άπαγε, βδελυρέ! Ρατσισμός στην Αυστρία, τη Νορβηγία, την Ελβετία, την Ιταλία; Πίσω γορίλες! Εξάρτηση του Τύπου, καταστολή, αστυνόμευση, Μεγάλος Αδερφός, απολυταρχισμός, ολιγαρχία; - πού τα είδατε αυτά γραμμένα;

Η Τούζλα όμορφα καίγεται, όπως όμορφα κάηκε απ’ το Ευρωπαϊκό οικοδόμημα οτιδήποτε θα έδινε στους λαούς της Ενωσης πρόσβαση σε ελάχιστο έστω μέρος όσων γίνονται για να κυβερνώνται. Η Ιερά Συμμαχία Εταιρειών και Τραπεζών που κυβερνά την Ενωση, έχει στην ίδια υπόληψη όλους τους λαούς, που φροντίζει να χωρίζει σε «ευρωπαίους» και «βαλκάνιους», βόρειους και νότιους, ανωτέρας ποιότητος και κατωτέρας, τεμπέληδες και πειθαρχημένους, διεφθαρμένους και ουρσουλίνες.

Το δε πιο χυδαίο απ’ όλα είναι ο κατά συνθήκην πολιτισμός της (μας). Η Ευρώπη που τάχα μιλά τη γλώσσα της ελευθερίας, της δημοκρατίας, του διαφωτισμού σε όλα τα επίπεδα, πολιτικό, επικοινωνιακό, κοινωνικό, δεν είναι παρά μια δράκα δράκων. Που βομβαρδίζουν, διαιρούν, ξεσχίζουν, που αρπάζουν όπως ο τελευταίος πρωτόγονος! μια σέχτα πολεμοκάπηλων και απάνθρωπων, που μπορούν να κάνουν Τούζλα το Μιλάνο ή τη Βαρκελώνη με την ίδια άνεση που έκαναν Μνημόνιο την Ελλάδα και μπουρδέλο (μόνον για επενδυτές) κάθε άλλη χώρα με κατώτατο μισθό 500 ευρώ - σήμερα η Λεττονία ή η Ρουμανία, αύριο η Ισπανία, όπως η Πορτογαλία, όπως η Βουλγαρία. Τούζλα και COSCO. Στην Τούζλα να παρακαλάνε να γίνουν COSCO και η COSCO να σε κάνει όποτε θέλει Τούζλα...

Η Τούζλα φλέγεται - πού θα πάει, θα καεί. Και από τις στάχτες της θα αναγεννηθεί η... ανάπτυξη. Για δεύτερη φορά. Εκεί. Οπως κι εδώ. Διότι μέσα στα περισσότερα ελληνικά σπίτια φλέγεται μια μικρή Τούζλα. Στα σπίτια των ανέργων και των απλήρωτων -στο 28% η ανεργία, 61,5% στους νέους-, στα κλειστά μαγαζιά, στα νοικοκυριά που κρύωναν όλον τον χειμώνα, στον υποσιτισμό των παιδιών, παντού

σιγόκαιγε και σιγοκαίει μια Τούζλα. Στα 7 δισ. που θα πρέπει να πληρώσουν οι φορολογούμενοι έως τον Ιούλιο, στον ζυγό των φόρων, στα αλλεπάλληλα απελπισμένα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση, στις θανάσιμες εντολές που εκτελεί, μια Τούζλα μάς καίει έναν-έναν, όλους μαζί...


 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ε.Υ.Ζ.Η.Ν.


Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής: Ανακοίνωση για το πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ


Α’ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς Ελευσίνα
ΤΑΧ. ΚΩΔΙΚΑΣ: 19200
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2105561490
ΦΑΞ: 2105561490
Email:
a.elme.dyt.attikis@gmail.com Ελευσίνα 01/04/2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ε.Υ.Ζ.Η.Ν.

Το Υπουργείο Παιδείας καλεί και φέτος όλα τα σχολεία της Χώρας Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας να υλοποιήσουν το ερευνητικό πρόγραμμα Ε.Υ.Ζ.Η.Ν, που διεξάγεται από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
Το πρόγραμμα έχει στόχο, κατά το Υπουργείο Παιδείας, να «μετρήσει» τη σωματική διάπλαση και τη φυσική κατάσταση, καθώς και τις συνήθειες διατροφής και φυσικής δραστηριότητας των μαθητών.
Την περσινή σχολική χρονιά αντιταχθήκαμε στην υλοποίηση αυτού του προγράμματος
Οφείλουμε να επισημάνουμε
Το αντικείμενο του συγκεκριμένου προγράμματος δεν αποτελεί μέρος του αναλυτικού προγράμματος διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, ως εκ’ τούτου θα επιβαρύνει τόσο την διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, όσο και των μαθημάτων στα πλαίσια των οποίων το Υπουργείο Παιδείας προτείνει να διεξαχθεί το πρόγραμμα.
Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να δώσει εξηγήσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα και στους γονείς των μαθητών για τον στόχο του προγράμματος, από ποιον γίνεται, από ποιον χρηματοδοτείται, τον τρόπο προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών.
Δεν αναφέρονται στην Υπουργική απόφαση ποιος χρηματοδοτεί την έρευνα αυτή, τι θα γίνει το πληροφοριακό υλικό και η βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί, σε τίνος τη χρήση θα είναι διαθέσιμη και για ποιο σκοπό.
Αυτή η «έρευνα» δεν είναι ανώνυμη (καταγράφεται ο αριθμός μητρώου των μαθητών), και αφορά εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές. Μάλιστα με την λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος My School τα ονόματα των μαθητών είναι άμεσα διαθέσιμα στο Υπουργείο Παιδείας μέσω του αριθμού Μητρώου των μαθητών.
Από τα αντίστοιχα προγράμματα που εκπονήθηκαν στο παρελθόν επισημαίνουμε ότι:
Ποτέ δεν είχαμε επίσημες ανακοινώσεις από το Υπ. Παιδείας για εθνικές νόρμες σωματομετρικών στοιχείων και των άλλων αποτελεσμάτων που και τότε εξήγγειλαν ως στόχο.
Το 2005, το «Χαροκόπειο», με τη χρηματοδότηση της Coca Cola, οργάνωσε έρευνα σε 700 δημοτικά σχολεία, με θέμα «Διατροφή και κληρονομικότητα στην παιδική ηλικία». Το συμφωνητικό που υπογράφηκε ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο με την εταιρεία έγραφε ανάμεσα στα άλλα ότι ... «τα συμπεράσματα της έρευνας θα δημοσιευτούν μόνο ύστερα από την έγκριση της εταιρείας» ή ότι «η τράπεζα γενετικού υλικού και άλλων πληροφοριών που θα προκύψει είναι περιουσία της ίδιας εταιρείας»!!!
Τώρα μας λένε ξανά, ότι θα καταλήξουν σε νόρμες φυσικής κατάστασης, συμβουλές διατροφής προς τους γονείς !!! Την ώρα που μαθητές μας λιποθυμούν από την πείνα και την εξαθλίωση που σπέρνει η κυβερνητική πολιτική και η Τρόικα (ΕΕ-ΔΝΤ) μέσω των Μνημονίων, μας υπόσχονται προσωπικό delivery υπηρεσιών !!! Ποιον κοροϊδεύουν ; Πόσα λεφτά θα «διαχειριστούν» και ποιοι για την έρευνα αυτή, που θέλουν να πραγματοποιηθεί στις πλάτες της εκπαιδευτικής κοινότητας; Ποιος είναι ο πραγματικός στόχος της ; Ποιος θα έχει πρόσβαση στα στοιχεία αυτά και πως θα τα χρησιμοποιήσει ;
Γιατί τα χρήματα που θα χρησιμοποιηθούν γι’ αυτό το πρόγραμμα δεν διατίθενται απ’ το υπουργείο Παιδείας για την σίτιση των μαθητών στα σχολεία και επιτρέπουν σε ιδιώτες (βλέπε ίδρυμα Νιάρχου) να αναλαμβάνουν τη σίτιση των μαθητών;
Ο καθηγητής του Χαροκόπειου που έχει την ευθύνη της έρευνας, σύμφωνα με την απόφαση, είναι και επιστημονικός υπεύθυνος της εταιρείας “family fit - κέντρα ρύθμισης βάρους», σύμφωνα με καταχωρήσεις στο διαδίκτυο. Με ποιες διαδικασίες επιλέχτηκε από το Υπ. Παιδείας, για μια πανεθνική έρευνα, ο συγκεκριμένος επιστήμονας και το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο;
Η φετινή εγκύκλιος για τη διεξαγωγή της έρευνας δεν προϋποθέτει τη γραπτή συγκατάθεση των γονέων. Από πότε οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να συμμετάσχουν σε πρόγραμμα που είναι εκτός του αναλυτικού προγράμματος του σχολείου; Με ποιο δικαίωμα το Υπουργείο Παιδείας αφαίρεσε τη συγκατάθεση των γονιών για το αν τα παιδιά τους θα πάρουν μέρος στο πρόγραμμα;
Στα πλαίσια ποιάς ανάθεσης εργασίας είναι υποχρεωμένοι οι εκπαιδευτικοί να εγκαταλείψουν το αναλυτικό πρόγραμμα του μαθήματός τους και να αφιερώσουν επιπλέον ώρες πέρα απ’ τις διδακτικές για να διεκπεραιώσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα;
Κανένας δεν έχει δικαίωμα να επιβάλλει τους εκπαιδευτικούς να εκτελέσουν τον τεράστιο όγκο δουλειάς για χάρη των συμφερόντων εταιριών που μέσω συγκεκριμένων Πανεπιστημιακών καθηγητών θέλουν να εκπονήσουν έρευνα για τα δικά τους επιστημονικά και οικονομικά συμφέροντα. Το Δημόσιο σχολείο δεν είναι τσιφλίκι τους και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι κολίγοι τους.
Καλούμε άμεσα:
Το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει άμεσα την συγκεκριμένη απόφαση για την διεξαγωγή του προγράμματος.
Τους Συλλόγους γονέων να αντιδράσουν και να μη δεχτούν να κάνουν τα παιδιά τους στατιστικά στοιχεία στα συρτάρια εταιριών που καλύπτονται με τον μανδύα της επιστημονικής έρευνας.
Καλούμε τους Εκπαιδευτικούς και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να ζητήσουν απ’ τους γονείς να αντιδράσουν και να μην επιτρέψουν στα παιδιά τους να συμμετάσχουν σ’ αυτό το πρόγραμμα.
Καλούμε την ΟΛΜΕ να παρέμβει και να απαιτήσει την άμεση διακοπή του συγκεκριμένου προγράμματος.

ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

ΚΙΡΚΗ


ΚΙΡΚΗ

Του Κ.Κ. από τον Αντιφωνητή

Ήδη από τις απαρχές του φαινομένου, περί το 1989 – 1990, σε κάθε μου κάθοδο στην πρωτεύουσα το θέαμα της ιδιωτικής τηλεόρασης με ξένιζε με έναν μοναδικό τρόπο. Καθώς ακόμη δεν είχε φτάσει στη Θράκη η λαίλαπα αυτή, μου άφηνε μία αίσθηση μετάβασης σε έναν άλλο κόσμο, εντελώς άσχετο με κείνον που βίωνα καθημερινά. Η ολοήμερη διάρκειά της, η θεματολογία της, τα πρόσωπά της, η δημοφιλία της, όλα τούτα συνέθεταν μια ακατανόητη εικόνα για μένα και με περιέργεια προσπαθούσα να δω την όψη της Ελλάδας που περιέγραφαν.

Το πρόγραμμα της ιδιωτικής τηλοψίας ήταν –και είναι– το ναρκωτικό της πρωτεύουσας-χαβούζας και ταυτόχρονα το φίλτρο που μετατρέπει τους κανονικούς Έλληνες σε «Αθηναίους».

Με τα χρόνια το πράγμα έκανε μετάσταση σε όλη την Ελλάδα, σχεδόν όλοι εξοικειωθήκαμε μαζί του και κάποια στιγμή άρχισα να καταλαβαίνω τι γινόταν. Όλα κείνα τα χρυσοπληρωμένα κνώδαλα, εκείνα τα λαγνοβοώντα πορνοειδή, οι σοβαροφανείς τιποτολόγοι ήταν ένα απίθανο τσίρκο που πάσχιζε να διασκεδάσει και να αποπλανήσει την ανθρώπινη μάζα, πρωτίστως εκείνην που είχε συρρεύσει στο λεκανοπέδιο αλλά δυνητικά και τον σύνολο πληθυσμό. Το πρόγραμμα της ιδιωτικής τηλοψίας ήταν –και είναι– το ναρκωτικό της πρωτεύουσας-χαβούζας και ταυτόχρονα το φίλτρο που μετατρέπει τους κανονικούς Έλληνες σε «Αθηναίους». Η πόλη της Αθήνας έχει αποσπαστεί από την υπόλοιπη χώρα, όπως συμβαίνει σε κάθε κοσμοπολίτικο κέντρο του κόσμου, και ζει τη δική της μεταλλαγμένη ζωή: απόλυτη ατομοκρατία, αεθνικό περιβάλλον, ξέφρενοι ρυθμοί, οργιώδης παρασιτισμός. Το απόλυτο συμπλήρωμα σε όλα τούτα είναι η καταθλιπτική κυριαρχία της εικονικής πραγματικότητας των ΜΜΕ, κυρίως διά των τηλεκαναλιών. Σπαταλώντας καθένας τη ζωή του μεταξύ δουλειάς και κατανάλωσης, και με δεδομένα τα θηριώδη μεγέθη της πόλης, δεν έχει τον χρόνο και την δυνατότητα να ζήσει ή να γνωρίσει οτιδήποτε αδιαμεσολάβητα: η γνώμη «του» για καθετί είναι το αποτέλεσμα της πλύσης των εγκεφαλικών του κυττάρων με τη λυματολάσπη που εκπέμπουν οι Μεγάλες Αντένες (ακόμα και το οδυνηρό βίωμα της τρέχουσας κρίσης φιλτράρεται δεόντως ώστε το διανοητικό και το συναισθηματικό του απόσταγμα να μην εκτραπεί από την επιβεβλημένη κοίτη).

Αλλά –πολύ σημαντικότερο– κι αυτό το ίδιο το «καθετί» είναι παράγωγο της ίδιας διαδικασίας χειραγώγησης. Είναι σχεδόν αδύνατον να βρεθεί στο πρόγραμμα των ιδιωτικών διαύλων κάτι που να έχει σχέση με την αληθινή ζωή των πολιτών, με τον ελληνικό πολιτισμό του τόπου, με τη βαθύτερη ουσία των πραγμάτων. Είναι όμως ένα πρόγραμμα υπερπλήρες από τις ανθυπολεπτομέρειες του κοινωνικού, πολιτικού και καταναλωτικού τίποτε, οι οποίες πλέον συγκροτούν ένα άλλο είδος πραγματικότητας, κυριολεκτικά προσβλητικής για το ανθρώπινο είδος, από την οποία ωστόσο δεν μπορείς και να αφίστασαι ολοκληρωτικά. Είναι πια το κέντρο συγκρότησης των κοινωνικών σχέσεων για την πλειονότητα του πληθυσμού, και η αγνόησή του συνεπάγεται περίπου μία κατάσταση αυτισμού. Πόσοι Έλληνες πολίτες αγνοούν τον Πρετεντέρη ή την Ανίτα Πάνια; Σίγουρα μιλάμε για ένα απειροελάχιστο κλάσμα όσων δεν ξέρουν τίποτε για τον Ελύτη ή για τον Μάνο Χατζιδάκι. Σ’ αυτήν την τηλεοπτική πραγματικότητα το παν περιορίζεται στην εικόνα του και μετατρέπεται σε ανώδυνο θέαμα προς κατανάλωση, μέσα στην μεταμοντέρνα αντίληψη του anything goes. Ένα σύμπαν όπου τίποτε δεν έχει σημασία, αυτό που άλλωστε αποδεικνύει και η κυρίαρχη θέση των διαφημίσεων.

Όλοι μας μάθαμε να θεωρούμε «ειδήσεις» τα φλύαρα δελτία κουτσομπολιού των οκτώ, να ανεχόμαστε άπειρα μονοθεματικά (γύρω από το σεξ, φυσικά) σήριαλ, σε σημείο που και οι γελοίες τούρκικες σαπουνόπερες να φαντάζουν ενδιαφέρουσες, να παρακολουθούμε τους λούστρους της εξουσίας ως σχολιαστές της δήθεν επικαιρότητας.

Τα χρόνια πέρασαν, η ιδιωτική τηλοψία βαδίζει πια την τρίτη δεκαετία της ζωής της και οι τραγικές της επιπτώσεις στην πατρίδα μας, εξ όσων γνωρίζω, δεν έχουν αποτιμηθεί επαρκώς. Όλοι μας μάθαμε να θεωρούμε «ειδήσεις» τα φλύαρα δελτία κουτσομπολιού των οκτώ, να ανεχόμαστε άπειρα μονοθεματικά (γύρω από το σεξ, φυσικά) σήριαλ, σε σημείο που και οι γελοίες τούρκικες σαπουνόπερες να φαντάζουν ενδιαφέρουσες, να παρακολουθούμε τους λούστρους της εξουσίας ως σχολιαστές της δήθεν επικαιρότητας… Και τι να πει κανείς για τα ασύλληπτης ανοησίας σόου, τηλεπαιχνίδια, ριάλιτι, πρωϊνάδικα… Έχουμε μάθει, θέλοντας και μη, το κάθε γυναικωτό σούργελο με το μικρό του όνομα και θεωρούμε περίπου αποδεκτά τα περιττώματα του μηντιακού του οίστρου. Ακόμα και το γεγονός ότι όλο αυτό το σύστημα προαγωγής της ευτέλειας ανήκει στους -κατά Καραμανλή- εθνικούς μας προαγωγούς, το παραβλέπουμε κι αυτό κρίνοντάς το ως αναμενόμενο, φυσιολογικό σα να λέμε.

Κι όμως, όλα τούτα δεν ήταν αυτονόητα πριν κάποια χρόνια. Καθένας σημερινός μεσήλικας μπορεί να θυμηθεί ποιο ήταν το τηλεοπτικό τοπίο το 1988 και πώς έγινε δύο μόλις χρόνια μετά. Άλλαξε πρώτα η εποχή ή την άλλαξε το μεγκαντένα; Μάλλον ήταν μία αλληλοτροφοδοτούμενη κατάσταση που μας έφερε πυξ λαξ στο τραγικό σήμερα και μας πηγαίνει ακόμη χαμηλότερα, με υποκριτικές δικαιολογίες του τύπου «αυτά θέλει ο κόσμος» – εννοώντας τον κόσμο που οι ίδιοι έτσι μεταμόρφωσαν. Μόλις πρόσφατα επιβεβαιώθηκε ότι το ραδιοτηλεοπτικό σκηνικό της χώρας παραμένει αρρύθμιστο (24 χρόνια μετά την εμφάνισή του!) και τα ίδια συμφέροντα συνεχίζουν να λυμαίνονται τις δημόσιες συχνότητες με «προσωρινές» άδειες. Η Ελλάδα λοιπόν καταρρέει μέσα σε συνθήκες εθνικής λεηλασίας και κοινωνικής ερήμωσης, και οι άρχοντες των βοθροκάναλων συνεχίζουν απρόσκοπτα το μεταλλακτικό τους έργο. Όσο παραμένουμε στην τηλεοπτική Αιαία, καμία πιθανότητα συλλογικής ανάνηψης δεν υπάρχει.

 

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

Δεν έχει πάτο ο κατήφορος του ολοκληρωτισμού!




 
Δεν έχει πάτο ο κατήφορος του ολοκληρωτισμού! Να αποσυρθεί τώρα το έγγραφο της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής για συλλογή στοιχείων από τις σχολικές μονάδες!



Χουντικής έμπνευσης εντολή εστάλη στα αστυνομικά τμήματα της Αττικής από τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής (Γ.Α.Δ.Α.), όπου καλούνται να μεθοδεύσουν προσωπικές επαφές – συναντήσεις με τους διευθυντές των σχολικών μονάδων με σκοπό την καταγραφή προβλημάτων – και να συντάξουν εμπεριστατωμένες εκθέσεις- για την καταγραφή προβλημάτων και αναγκών αρμοδιότητας του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και ειδικότερα της Αστυνομίας.

Το ζήτημα είναι εξαιρετικά σοβαρό και πολύ επικίνδυνο!!! Απαιτείται να υπάρξει πολιτική παρέμβαση και να αποσυρθεί τώρα η συγκεκριμένη εντολή!

Με το έγγραφο αυτό επιδιώκουν πρωτάκουστα πράγματα! Με πρόσχημα όλα τα παραπάνω επιδιώκουν να μετατρέψουν τους διευθυντές των σχολικών μονάδων σε αστυνομικούς υπαλλήλους, να εγκαθιδρύσουν κλίμα τρομοκρατίας και αστυνόμευσης στις σχολικές μονάδες και να καταργήσουν το ρόλο του εκπαιδευτικού, ζητώντας τους να καταδίδουν αδικήματα που δεν έχουν ακόμα διαπραχτεί!!! Οι εκπαιδευτικοί είναι παιδαγωγοί και όχι αστυνομικοί! Τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης δεν επιλύονται με τη συνδρομή αστυνομικών και εισαγγελέων ούτε με καλέσματα στους διευθυντές να καταδίδουν τους μαθητές τους.
Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και οι εκπαιδευτικοί επιδιώκουν να διατηρούν στα σχολεία τους το παιδαγωγικό κλίμα και να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα σε περιβάλλον ασφάλειας, εμπιστοσύνης και συνεννόησης και όχι σε κλίμα τρομοκρατίας και φόβου! Ο χώρος του σχολείου είναι χώρος προστασίας και φροντίδας των ανήλικων μαθητών μας. Με αυτό το πνεύμα θα λυθούν τα προβλήματα και όχι με αστυνόμευση και επιβολή. Στις σπάνιες περιπτώσεις όπου χρειάζεται αστυνομική συνδρομή, η εκπαιδευτική κοινότητα έχει την ικανότητα να τις ξεχωρίσει και να τη ζητήσει.

Απαιτούμε να αποσυρθεί ΤΩΡΑ το συγκεκριμένο έγγραφο

Καλούμε τις πολιτικές δυνάμεις να πάρουν θέση για αυτό το μέγιστο ζήτημα δημοκρατίας στις σχολικές μονάδες!




**Ελλάδα Κλιμάκιο από το αστυνομικό τμήμα της Αγίας Παρασκευής επισκέφτηκε σχολικές μονάδες ζητώντας καταγραφή προβλημάτων και τηλέφωνα εκπαιδευτικών. Μιλάει στο Κόκκινο ο εκπαιδευτικός Νίκος Παπασπύρου.

Κλιμάκιο του ΑΤ Αγίας Παρασκευής επισκέφτηκε τις προηγούμενες ήμερες νηπιαγωγεία και δημοτικά της περιοχής στο πλαίσιο «επαφών με αρμόδιους σχολικούς φορείς» προκειμένου να γίνει «καταγραφή υφιστάμενων προβλημάτων και αναγκών κατά τη λειτουργία των σχολείων». Αντίστοιχες επισκέψεις πραγματοποιήθηκαν απο αστυνομικούς και σε άλλα σχολεία της Αθήνα όπως στη Καλλιθέα.
Οι διευθυντές των σχολείων όταν ζήτησαν να μάθουν για ποιο λόγο η αστυνομία παρεμβαίνει σε θέματα που είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπ. Παιδείας, τους ανακοίνωσαν ότι δόθηκε εντολή από τη ΓΑΔΑ να προχωρήσουν «στην πλήρη καταγραφή των σχολείων και να συντάξουν εμπεριστατωμένες αναφορές». Σύμφωνα με τις καταγγελίες των σχολικών συλλόγων, ζήτησαν από τους διευθυντές μέχρι και τα προσωπικά τηλέφωνα των εκπαιδευτικών, τα οποία βέβαια ποτέ δεν δόθηκαν.
Η εκπαιδευτική κοινότητα θεωρεί απαράδεκτη και άκρως ανησυχητική την παρέμβαση της αστυνομίας μέσα στα σχολεία, πρακτική που θυμίζει, όπως καταγγέλλουν στο ΚΟΚΚΙΝΟ, «την εποχή του 1968». Το γεγονός προκαλεί ακόμη μεγαλύτερο προβληματισμό, όταν το Υπουργείο Παιδείας και η Α’ Βάθμια Εκπαίδευση της περιοχής να δηλώνουν πλήρη άγνοια.

Ουδέν σχόλιο από το ΑΤ Αγίας Παρασκευής και τη ΓΑΔΑ
Το ΚΟΚΚΙΝΟ επικοινώνησε με τους αρμόδιους προκειμένου να λάβει απαντήσεις για την προέλευση και τους σκοπούς του εγγράφου. Ωστόσο, ούτε από το ΑΤ της Αγίας Παρασκευής ούτε από τη ΓΑΔΑ δόθηκαν απαντήσεις. Κανείς δεν γνωρίζει, κανείς δεν είδε, κανείς δεν άκουσε...



ΕΚΔΗΛΩΣΗ -ΣΥΖΗΤΗΣΗ


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

 

το ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ (Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ) και

η ΕΛΜΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

 

σας καλούν στην

ΕΚΔΗΛΩΣΗ -ΣΥΖΗΤΗΣΗ

 

με θέμα:


 

Αξιολόγηση- Εργασιακά-
“Νέο” σχολείο

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 11.30πμ

Αμφιθέατρο 5ου  ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ (ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ 108)

 

Ομιλητές:

·    Παύλος Χαραμής, ΠΕ02-Πρόεδρος ΔΣ ΚΕΜΕΤΕ
·      Γιώτα Ιωαννίδου, ΠΕ04- Γ. Γραμματέας ΔΣ ΚΕΜΕΤΕ
·    Θεόδωρος Τσούχλος, ΠΕ02-Μέλος ΔΣ ΚΕΜΕΤΕ

 

Πρόσκληση


ΚΑΡΔΙΤΣΑ 12 / 2 / 2014

ΕΛΜΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ.                            Προς: 1) Σχολεία Νομού

ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 3                          2)ΜΜΕ

ΤΗΛ. : 2441026197 – 27646           

FAX : 24410 26197

 

Πρόσκληση

Η ΕΛΜΕ Καρδίτσας, ανταποκρινόμενη στην ανάγκη να ενημερωθούν οι συνάδελφοι, αλλά και να συζητήσουν για τα καίρια ζητήματα του κλάδου μας, διοργανώνει εκδήλωση  με θέμα : «Αξιολόγηση, εργασιακά, νέο Σχολείο»

Στην εκδήλωση εισηγητές θα είναι εκπρόσωποι του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης (ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ.) της ΟΛΜΕ.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου, στις 11.30 π.μ, στο αμφιθέατρο του 5ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας (Κουμουνδούρου 108).

Είναι σημαντικό να ανοίξουμε τα θέματα που μας απασχολούν, γι αυτό και η παρουσία όλων μας είναι αναγκαία. 

 

 

Η Πρόεδρος                                            Ο Γραμματέας

Ματιάτου Διονυσία                              Πετεινάρας Ιωάννης       

 

 

 

Ενημέρωση από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ


Ενημέρωση από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

Στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. μετά από διεξοδική συζήτηση, στην οποία έγινε προσπάθεια για μια συνθετική πρόταση, αποφασίστηκε το παρακάτω πρόγραμμα δράσης:

1)      Γ.Σ. των προέδρων την Πέμπτη 27/02.

2)      Γενικές συνελεύσεις μέχρι την Τετάρτη 26/02.Από σήμερα μέχρι τις 21/03 πραγματοποιούνται οι παρακάτω δράσεις:

1)      Παρασκευή 14/02. Συλλαλητήριο από την πλατεία Καραϊσκάκη όπου φτάνει η αυτοκινητοπορεία σχολικών φυλάκων –καθηγητών από την Αλεξανδρούπολη στην Αθήνα, στις 13:00, με στάση εργασίας τις δύο τελευταίες ώρες για διευκόλυνση της συμμετοχής στην κινητοποίηση.

2)      Δευτέρα 17/02. Συγκέντρωση στην ΟΛΜΕ των διαθεσίμων στις 10:30 και πορεία στο υπουργείο Οικονομικών, όπου υπάρχει το ραντεβού με το Στουρνάρα.

3)      Τρίτη 25/02. Απογευματινό συλλαλητήριο από την Πλ. Κλαθμώνος στις 18:00.

4)      Πέμπτη 27/02. Γενική Συνέλευση προέδρων.

5)      Πέμπτη 06/03. Συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις με στάση εργασίας.

6)      Πέμπτη –Παρασκευή 13-14/03, 48ωρη απεργία και την εβδομάδα 17 -21/03 πενθήμερη.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ψηφίστηκε με 8 υπέρ (2 Παρεμβάσεις, 3 ΣΥΝΕΚ, 3 ΔΑΚΕ) και η πρόταση είναι να αποφασιστεί από τώρα.

Το ΠΑΜΕ διαφοροποίησε τη χθεσινή του πρόταση, με πρόταση για 48ωρες επαναλαμβανόμενες από 17 έως 21. Στην πρόταση μας αυτό να γίνει 48ωρη -3ήμερη -48ωρη με ενδιάμεσες συνελεύσεις, αν και αρχικά είπε ότι μπορεί να το δεχτεί, μετά είπε ότι δε θέλει να δεσμευτεί από τώρα. Επέμεινε να γίνει Γενική Συνέλευση προέδρων στις 15/03 τονίζοντας ότι πρέπει να πέσει μεγάλο βάρος στην πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία, όποτε και αν γίνει.Η ΠΑΣΚ συμφωνούσε σε όλο σχεδόν το πρόγραμμα, αλλά δεν ήθελε να δεσμευτεί από τώρα για την πενθήμερη.Σύντροφοι το συγκεκριμένο πρόγραμμα για να υλοποιηθεί χρειάζεται να γίνουν Γ.Σ, να έχουν μαζικότητα, να εντάξουμε στη δράση μας και όσους βρίσκονται σε διαθεσιμότητα και να πάρουμε όλα τα αναγκαία μέτρα (συγκεντρώσεις σε σχολεία, ενημερώσεις γονιών –μαθητών) και να κάνουμε προσπάθεια να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι. Παράλληλα είναι σημαντικό να συνεχιστούν οι πολύμορφες δράσεις σε τοπικό επίπεδο.

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Σχετικά με τις δηλώσεις Υπουργού και τα δημοσιεύματα για την επιμήκυνση του σχολικού έτους


   Ο.Λ.Μ.Ε.                                      

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255

FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338                              

www.olme.gr                                                             

e-mail: olme@otenet.gr                                                           Αθήνα, 11/2/2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχετικά με τις δηλώσεις Υπουργού και τα δημοσιεύματα για την επιμήκυνση του σχολικού έτους

Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί να αιφνιδιάζει, να προκαλεί και να εξοργίζει την εκπαιδευτική κοινότητα λαμβάνοντας αποφάσεις για σοβαρά εκπαιδευτικά ζητήματα ερήμην των εκπαιδευτικών και των εκπροσώπων τους, συχνά μάλιστα με αντιφατικές και αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις των μελών της ηγεσίας του.

Μετά το πυροτέχνημα της περίφημης «Λευκής Εβδομάδας», ο κύριος Αρβανιτόπουλος προχώρησε στην αιφνιδιαστική απόφαση να ισχύσει ο θεσμός της (ανύπαρκτης μέχρι τώρα)  Τράπεζας Θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της φετινής Α΄ τάξης Λυκείου (και μάλιστα λίγες μέρες μετά την εκ διαμέτρου αντίθετη δήλωση του αρμόδιου υφυπουργού, κυρίου Κεδίκογλου) και κατέληξε στη γνωστή εξαγγελία του για επιμήκυνση του σχολικού έτους.

Ο κύριος Αρβανιτόπουλος συγχέει σκόπιμα δύο διαφορετικές έννοιες, το σχολικό έτος και το διδακτικό, και παίζει κυριολεκτικά με τις λέξεις, θέλοντας προφανώς να δημιουργήσει εντυπώσεις.

Όσον αφορά την πρόθεση για επιμήκυνση του σχολικού έτους τονίζουμε δύο βασικά σημεία:

·         Τόσο η διάρκεια του σχολικού έτους όσο και η διάρκεια των σχολικών διακοπών και αργιών στην Ελλάδα ακολουθούν τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών της ΕΕ. Διαφέρει μόνο το χρονικό σημείο των διακοπών των μαθημάτων που εξαρτάται από τις κλιματολογικές συνθήκες και τα έθιμα που ισχύουν σε κάθε χώρα.

·         Το ίδιο συμβαίνει και σε ό,τι αφορά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, που δεν διαφέρει σημαντικά από ό,τι παρατηρείται στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, εμφανίζεται μικρότερη από τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ λόγω του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Πραγματικά, τέσσερις έως έξι εβδομάδες του σχολικού έτους σπαταλώνται για τη διεξαγωγή των κάθε είδους εξετάσεων, το κόστος των οποίων για τους μαθητές και τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς δεν είναι μόνο οικονομικό αλλά έχει δραματικές επιπτώσεις τόσο στην κοινωνική όσο και στην ψυχική τους ευεξία.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με σχετική μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ (Ιανουάριος 2012) που βασίστηκε στα επίσημα στοιχεία (στοιχεία του ευρωπαϊκού δικτύου για την εκπαίδευση «Ευρυδίκη», μελέτη για την Οργάνωση του Σχολικού Χρόνου στην Ευρώπη, σχ. Έτος 2011-12) διαπιστώνονται τα εξής:

·         Στην Ελλάδα οι εργάσιμες εβδομάδες για τους εκπαιδευτικούς είναι 39 και ο μέσος όρος στην ΕΕ/27 είναι 38,6.

·         Ο μέσος όρος των διακοπών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους στην Ελλάδα είναι 4 εβδομάδες (Χριστούγεννα - Πάσχα), ακριβώς ίσος με τον μέσο όρο της ΕΕ/27. Υπάρχει απλώς διαφορετική κατανομή των διακοπών κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους ανάλογα με τις κλιματολογικές συνθήκες και τα έθιμα σε κάθε χώρα.

·         Ο εργάσιμος χρόνος για τους μαθητές είναι 36 εβδομάδες (μαζί με τις εξετάσεις) ίδιος με τον μέσο όρο στην ΕΕ/27.

Για την αναλυτική παρουσίαση των ισχυόντων στις άλλες χώρες της Ευρώπης παραπέμπουμε στην μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ (http://kemete.sch.gr/?page_id=225)

Αυτό που απαιτείται, αν το Υπουργείο Παιδείας ενδιαφέρεται για την ποιότητα στην εκπαίδευση, είναι να μειωθεί δραστικά ο χρόνος που καταλαμβάνουν οι παντός είδους εξετάσεις των μαθητών ιδιαίτερα στο Λύκειο σε βάρος της διδασκαλίας και των μαθημάτων. Αυτό βέβαια απαιτεί μια συνολική συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα για τη διαμόρφωση του ετήσιου προγράμματος μαθημάτων και διακοπών αλλά και την ανατροπή του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του λυκείου.

Θεωρούμε υποκριτικό το ενδιαφέρον του Υπουργείου Παιδείας για τη διάρκεια του διδακτικού και του σχολικού έτους όταν με δική του ευθύνη και καταστρατηγώντας ακόμα και τους υπάρχοντες νόμους, αφήνει σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς για αρκετούς μήνες και χάνονται έτσι χιλιάδες ώρες μαθημάτων ακόμα και πανελλαδικώς εξεταζόμενων. Είναι απαίτηση ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας, όλοι οι εκπαιδευτικοί να διορίζονται και να τοποθετούνται έγκαιρα στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Η επιμήκυνση του σχολικού έτους δεν εντάσσεται σε μια προσπάθεια για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά περισσότερο συνδέεται με την εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων όπως φάνηκε και από τη συζήτηση για την λεγόμενη «Λευκή Εβδομάδα».

Καλούμε, συνεπώς, τον κ. υπουργό για μια ακόμα φορά να σταματήσει να αγνοεί και να αιφνιδιάζει την εκπαιδευτική κοινότητα, να σταματήσει να καλλιεργεί εντυπώσεις παίζοντας με τις λέξεις και να έχει το σθένος να αναλαμβάνει ξεκάθαρα το βάρος της ευθύνης των πολιτικών του επιλογών. Είναι το λιγότερο που μπορεί να κάνει εδώ που έχουμε φτάσει.