Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012

Ποιό είναι το πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων;

Καλημέρα και Χρόνια Πολλά,

Πολλά γίνονται και πολλά ακούγονται αυτές τις μέρες για Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις.
Γιατί τώρα ανακαλύπτουν όλοι ότι υπάρχουν φτωχοί, γίνονται έρανοι, μαζεύονται ρούχα, τρόφιμα μακράς διάρκειας, μοιράζονται δώρα και παιχνίδια σε παιδιά, γίνονται ανταλλαγές ειδών, κοινωνικά συσσίτια κλπ.

Ποιό είναι το πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων;


Μήπως είναι αυτό που λέει η -άστοχη- διαφήμιση: "Ξαναβρείτε το νόημα των Χριστουγέννων, με μοναδικές προσφορές από τη Vod...!" ?
Μήπως είναι το να ψήσουμε τη γαλοπούλα ή αν δεν έχουμε τα σουβλάκια και τα λουκάνικα μαζί με γνωστούς και φίλους?
Ή μήπως το να ικανοποιήσουμε την καταναλωτική μας μανία με τα λίγα παραπάνω λεφτά που παίρνουμε;
Φτάσαμε να κατανοούμε πως έρχονται Χριστούγεννα, από τις στολισμένες βιτρίνες των εμπόρων, από τα φωτάκια που αναβοσβήνουν στο μπαλκόνι του διπλανού μας, απ’ τα έλατα που πωλούνται στους δρόμους, από κάποιες προσκλήσεις σε γεύματα και τα λεγόμενα «εορταστικά» προγράμματα της τηλεόρασης

Προσωπικά πιστεύω ότι το νόημα των Χριστουγέννων είναι
πνευματικό και όχι υλικό…. Γι αυτό και συχνά μιλάμε για το πνεύμα των Χριστουγέννων. Είναι η αγάπη, η σκέψη στον άνθρωπο που πονάει ή πεινάει και η συντροφικότητα στην μοναξιά. Για να καταλάβουμε το νόημα των ημερών μπορούμε να πάμε σε ένα γηροκομείο και να πιάσουμε το χέρι ενός παππού ή μιας γιαγιάς, να ανοίξουμε την πόρτα μας στα μικρά παιδιά της γειτονιάς που λένε τα κάλαντα, ή να βάλουμε τα παιδιά μας να κάνουν ζωγραφιές και να τις προσφέρουμε σε αρρώστους στην καρδιολογική κλινική του Νοσοκομείου, να έρθουμε στη θέση όλων αυτών των ανθρώπων και να σκεφτούμε τι θα θέλαμε αν ήμασταν εμείς στη θέση τους. Δεν χρειάζονται να τους προσφέρουμε καν υλικά αγαθά. Μόνο το περίσσευμα της καρδιάς μας φτάνει. Μιας καρδιάς που είναι μαυρισμένη από τα καθημερινά γεγονότα, που έχει πάψει να χτυπάει με χαρούμενο ρυθμό. μια καρδιά που είναι κρύα και ψυχρή και δεν χωράει κανέναν αν δεν υπάρχει συμφέρον, μια καρδιά που θέλει ένα γερό τονωτικό φάρμακο.

Ας σκεφτούμε ότι και ο Χριστός γεννήθηκε "εν φάτνη των αλόγων". Μακριά από τα φώτα της πόλης, και τα υλικά αγαθά. Ζεσταινόταν από τα χνώτα των ζώων, μέσα σ' έναν στάβλο. Είχε όμως δίπλα του τα αγαπημένα του πρόσωπα. Τους γονείς του αλλά και απλούς βοσκούς όπως και το φως ενός αστεριού. Μπορεί να ακούγεται σαν παραμύθι αλλά ας κρατήσουμε το νόημα που μας ενδιαφέρει.
Ποιός από μας έψαξε να βρει άτομα που ζουν μόνα τους και προσπάθησε να τα προσφέρει λίγη συντροφιά; Τέτοια πρόσωπα υπάρχουν και δίπλα μας αρκεί να πέσουμε λίγο πιο χαμηλά και να αφιερώσουμε λίγο από το χρόνο μας.

Ο Ε. Μορέν στο βιβλίο του «Πνεύμα των καιρών» αναφέρει πολύ εύστοχα: «Η ζωή δεν μπορεί να καταναλώσει τα πάντα και η καταναλωτική κοινωνία δεν μπορεί ούτε και θα μπορέσει ποτέ να δώσει τα πάντα»! Λοιπόν, ας προετοιμαστούμε όσο καλύτερα μπορούμε για τα πνευματικά Χριστούγεννα. Ας γεννηθεί μέσα μας ένας μικρός Χριστός…


ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
 

Το έστειλε ο συν.Αρης

Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

Έκκληση για οικονομική ενίσχυση ασθενούς μαθητή

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ Μ.Ε ΤΡΙΚΑΛΩΝ                                             Τρίκαλα 11-12-2012
                     Ε.Λ.Μ.Ε.Τ
ΙΟΥΛΙΕΤΑΣ ΑΔΑΜ 3,42100 ΤΡΙΚΑΛΑ                                              
E-mail:elmet@otenet.gr
                                                                                                                         
                                                                                                          ΠΡΟΣ: -Συναδέλφους
                                                                                                                        -Σχολεία


ΘΕΜΑ:Έκκληση για οικονομική ενίσχυση ασθενούς μαθητή

   
   Το Δ.Σ της Ε.Λ.Μ.Ε Τρικάλων καλεί τους συνάδελφους εκπαιδευτικούς να ενισχύσουν οικονομικά οικογένεια μαθητή σχολείου του Νομού μας, οποίος πρόκειται να υποβληθεί άμεσα σε σοβαρή και πολυδάπανη χειρουργική επέμβαση και χρειάζεται άμεσα την οικονομική στήριξη όλων μας.
     Γι’ αυτό το σκοπό καλούμε τους συλλόγων διδασκόντων, αφού συγκεντρώσουν τα χρήματα να τα καταθέσουν στο λογαριασμό αλληλοβοηθείας της Ε.Λ.Μ.Ε.Τ. ή να επικοινωνήσουν με τα μέλη του Δ.Σ της Ε.Λ.Μ.Ε.Τ.

Αριθμός Λογαριασμού: 89809433-0
                                       Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο
                                      (Μπουντούρη Σοφία)

                                   
              Από το Δ.Σ της Ε.Λ.Μ.Ε.Τ

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ


ΕΡΧΕΤΑΙ ΙΟΣ Η/Υ !

 Γεια σας ,

 Το διασταύρωσα με την Norton Anti-Virus και ετοιμάζονται να εξαπολύσουν ιό !
 Έλεγξα Snopes, και αυτό είναι πραγματικότητα.. Πάρτε αυτό το E-mail
 μήνυμα που έστειλε και προωθήστε το στις επαφές σας χωρίς καθυστέρηση.
 Θα πρέπει να είστε σε εγρήγορση κατά τη διάρκεια των προσεχών ημερών.
 Μην ανοίξετε κανένα μήνυμα με τον τίτλο συνημμένη κάρτα από Hallmark,
 ανεξάρτητα από το ποιος σας το έστειλε.
 Είναι ένας ιός που ανοίγει μια εικόνα καρτ-ποστάλ, που «καίει»
 ολόκληρο το σκληρό δίσκο C
του υπολογιστή σας.
Αυτός ο ιός θα γίνει δεκτός από κάποιον που έχει τη διεύθυνση
ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας στη λίστα επαφών του. Αυτός είναι ο
λόγος για τον οποίο θα πρέπει να στείλετε αυτό το e-mail σε όλες τις
επαφές σας. Είναι προτιμότερο να λάβετε αυτό το μήνυμα 25 φορές από το
να λάβετε τον ιό και να το ανοίξετε.

Εάν λάβετε ένα μήνυμα που ονομάζεται «καρτ-ποστάλ», ακόμα κι αν σας
σταλεί από φίλο, μην το ανοίξετε!
Κλείστε τον υπολογιστή σας
αμέσως. Αυτός είναι ο χειρότερος ιός που ανακοινώθηκε από το CNN.
Έχει χαρακτηριστεί από τη Microsoft ως ο πιο καταστροφικός ιός. Αυτός
ο ιός αποκαλύφθηκε χθες από τη McAfee, και δεν υπάρχει ακόμη τρόπος
αντιμετώπισης για αυτό το είδος του ιού. Αυτός ο ιός καταστρέφει απλά
τον Τομέα Zero του σκληρού δίσκου, όπου αποθηκεύονται οι ζωτικής
σημασίας πληροφορίες.

Αντιγράψτε αυτό το E-mail και στείλτε το στους φίλους σας.

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
email: olme@otenet.gr                                                  Αθήνα, 13/12/2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Για την εφαρμογή του νέου πειθαρχικού δίκαιου

            Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την αυταρχική και αντιδημοκρατική συμπεριφορά της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας, που σε εφαρμογή του αυταρχικού πειθαρχικού δικαίου του ν.4093/12, έθεσαν σε αργία τον Δ/ντή του 1ου ΕΠΑΛ Γιαννιτσών Παναγιώτη Μόσχου για την εμπλοκή του στην περιβόητη πλέον υπόθεση του 2ου Γεν. Λύκειο Γιαννιτσών.
            Ο συνάδελφος Δ/ντής – τότε Προϊστάμενος Γραφείου Εκπ/σης – και οι σαράντα (40) καθηγητές του 2ου Λυκείου Γιαννιτσών λειτούργησαν με παιδαγωγικά κριτήρια και ενέκριναν τη δικαιολόγηση απουσιών τριών (3) μαθητών,  οι οποίοι αντιμετώπιζαν οξύτατα προβλήματα.
            Την παιδαγωγική αυτή στάση των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών στήριξε σύσσωμη η τοπική κοινωνία, η οποία συμπαραστάθηκε στους συναδέλφους καθ’ όλη τη διάρκεια της δικαστικής τους περιπέτειας που προκλήθηκε από ενέργειες του Δ/ντού του σχολείου. Στη συνείδηση της τοπικής κοινωνίας οι συνάδελφοι αυτοί είναι αθώοι κάθε κατηγορίας και άξιοι εκπαιδευτικοί.
            Δυστυχώς, η δικαιοσύνη, πρωτόδικα, σε αντίθεση με το κοινό περί δικαίου αίσθημα έκρινε αλλιώς.  Σε κάθε περίπτωση όμως, η συγκεκριμένη υπόθεση δεν έχει τελεσιδικήσει.
            Η απόφαση του Υπ. Παιδείας να θέσει σε αργία τον συνάδελφο Δ/ντή του 1ου ΕΠΑΛ Γιαννιτσών προκαλεί, για άλλη μια φορά, την τοπική κοινωνία, προσβάλλει τους εκπαιδευτικούς στο σύνολό τους και επιβάλλει ένα καθεστώς σκοταδισμού στα σχολεία.
            Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απορρίπτει το καθεστώς τρόμου που επιχειρείται να επιβληθεί στα σχολεία και δηλώνει ότι θα αγωνιστεί μαζί με όλους τους συναδέλφους για να μην γίνει ο τρόμος καθημερινό βίωμα του μαχόμενου εκπαιδευτικού.

            Καλούμε το Υπ. Παιδείας:

·        Να προχωρήσει στην άμεση ανάκληση της κατάστασης αργίας που έχει επιβληθεί σε βάρος του συναδέλφου Παναγιώτη Μόσχου και την απαλλαγή του από την πειθαρχική του δίωξη.
·        Να μην τολμήσει να προχωρήσει σε αντίστοιχη ενέργεια για τους σαράντα (40) συναδέλφους του 2ου Λυκείου Γιαννιτσών.
·        Να μη θέσει σε αργία εκπαιδευτικούς σε άλλες περιπτώσεις που απλώς έχουν παραπεμφθεί σε Υπηρεσιακά – Πειθαρχικά Συμβούλια.
·        Να αναλάβει πρωτοβουλία ώστε να καταργηθεί το αντιδραστικό, αντιδημοκρατικό πειθαρχικό δίκαιο (ν.4057/12 και ν.4093/12) που μεταβάλει τα σχολεία σε ζούγκλα. 

« ‘Απολυτήριο’ σε 8.500 δασκάλους με ψυχολογικά προβλήματα».

Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
email: olme@otenet.gr                                                                                Αθήνα, 13/12/2012

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»

Κύριε Διευθυντά,
Κακή, κάκιστη υπηρεσία προσφέρουν στον τόπο και ιδιαίτερα στην εκπαίδευση δημοσιεύματα όπως αυτό που είδε το φως της δημοσιότητας από τις στήλες της εφημερίδας το Έθνος της Κυριακής της 9ης Δεκεμβρίου 2012, που υπογράφει η Βίβιαν Μπενέκου, με τον δηλωτικό τίτλο: « ‘Απολυτήριο’ σε 8.500 δασκάλους με ψυχολογικά προβλήματα».
Το δημοσίευμα αυτό, με τις ανακρίβειες, τις αντιφάσεις, τις γενικολογίες και τις αοριστολογίες που το χαρακτηρίζουν, διαστρεβλώνει προκλητικά την εικόνα των εκπαιδευτικών που εργάζονται στη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ενσπείρει τη σύγχυση και το φόβο στο αναγνωστικό κοινό σας, σχετικά με τις πραγματικές συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου στα δημόσια σχολεία. Κατά την άποψή μας, το δημοσίευμα αυτό, υπηρετεί άριστα την τρέχουσα πολιτική των Μνημονίων και τη «λογική» του Μεσοπρόθεσμου για περαιτέρω συρρίκνωση του δημόσιου τομέα και ειδικά της δημόσιας εκπαίδευσης, και την απροσχημάτιστη απόλυση εκπαιδευτικού προσωπικού κατ’ εφαρμογή των επιταγών της Τρόικας, με την αξιοποίηση και των διαδικασιών της «αξιολόγησης». 
Για την πραγμάτωση αυτής της επιδίωξης η συντάκτρια του άρθρου επικαλείται στοιχεία, των οποίων ούτε την προέλευση δηλώνει με σαφήνεια, ούτε την αξιοπιστία τους τεκμηριώνει, κατά παράβαση και της ισχύουσας δημοσιογραφικής δεοντολογίας.
Εντελώς ενδεικτικά σημειώνουμε τα εξής:
1.       Τα ποσοστά των φερομένων ως «ακατάλληλων» για τις σχολικές τάξεις εκπαιδευτικών προκύπτουν από πρόχειρη άθροιση εντελώς διαφορετικών μεταξύ τους περιπτώσεων. Κατηγορίες εκπαιδευτικών όπως «ψυχικώς πάσχοντες», «προβληματικοί», απλώς «αγχωμένοι», «φυγόπονοι», αλλά και «επίορκοι» συμποσούνται στον μαγικό αριθμό των 8.500 εκπαιδευτικών που «πρέπει να απολυθούν». Αλλά κανένας λογικός άνθρωπος δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι το εργασιακό στρες ή το άγχος που ενδέχεται να χαρακτηρίζει έναν εργαζόμενο είναι ίδιας βαρύτητας για την άσκηση του εκπαιδευτικού έργου με ακραίες μορφές ψυχοπάθειας ή προβληματικής συμπεριφοράς που συνιστούν κίνδυνο για τους μαθητές/μαθήτριες και επιβάλλουν την απόλυσή του. Πρόκειται για μια ακραία, ισοπεδωτική αντίληψη που εγγίζει τα όρια ενός ιδιότυπου κοινωνικού ρατσισμού.
2.       Σύγχυση και αντιφάσεις χαρακτηρίζουν τα σχετικά δεδομένα που παρατίθενται στο άρθρο. Έτσι, στο ένα σημείο αναφέρεται: «Ο ένας στους δέκα εκπαιδευτικούς πάσχει από κάποιας μορφής διαταραχή, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η παραμονή του στις αίθουσες» (η υπογράμμιση δική μας). Λίγο πιο κάτω η απόλυτη βεβαιότητα της συντάκτριας μετριάζεται με την ακόλουθη διατύπωση: «Ο ένας στους δέκα εκπαιδευτικούς πάσχει από κάποιας μορφής ψυχική διαταραχή. Από απλή κατάθλιψη μέχρι και σοβαρά ψυχολογικά νοσήματα, που ενδέχεται να τον οδηγήσουν με κατάλληλες συνθήκες, είτε σε βία μέσα στην τάξη, είτε στο χώρο της παιδοφιλίας…».
3.       Το αποκορύφωμα της δημοσιογραφικής αυθαιρεσίας εντοπίζεται στη συνολική «διάγνωση», που ακολουθεί: «Περίπου το 10% - 12% των δασκάλων και των καθηγητών έχει διαγνωστεί με κάποιας μορφής ψυχολογική νόσο (sic), που καθιστά αδύνατη την παραμονή του στις αίθουσες διδασκαλίας.». Δεν μας ενημερώνει όμως η συντάκτρια ποιος έκανε αυτές τις «διαγνώσεις», στο πλαίσιο ποιας δραστηριότητας και για λογαριασμό τίνος. Πρόκειται άραγε για συγκέντρωση και στατιστική επεξεργασία «ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων» αδήλωτης προέλευσης, από ανώνυμους παράγοντες και φορείς, που περιλαμβάνουν ταυτόχρονα και την «απόφανση» περί της ακαταλληλότητας ή μη της άσκησης διδακτικού έργου; Και αν ναι, με ποια κριτήρια;  Ή μήπως τις ιατρικές διαγνώσεις συνέταξαν οι «περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης της χώρας», οι οποίες, όπως αναφέρεται στην ίδια παράγραφο, καταγράφουν κάθε χρόνο τους εκπαιδευτικούς που «πιέζονται πολύ μέσα στα σχολεία» (!) και έχουν χρεωθεί (από ποιον;) να εξάγουν και το ποσοστό τους επί του συνόλου;
4.       Αναφέρεται, ακόμη, η συντάκτρια σε «σκληρές συντεχνίες» που «μπλοκάρουν απροκάλυπτα» την εφαρμογή του νόμου στα υπηρεσιακά συμβούλια, τα οποία εξετάζουν κάθε σχετικό περιστατικό. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι σε αυτά τα συμβούλια η πλειοψηφία ανήκει στα διορισμένα από τη διοίκηση μέλη, τα οποία κανείς δεν εμποδίζει να λάβουν την απόφαση που θεωρούν κάθε φορά αρμόζουσα.
5.       «Του λόγου το αληθές» για την αναγκαιότητα της απόλυσης των χιλιάδων εκπαιδευτικών, κατά τη συντάκτρια του άρθρου, «στηρίζουν και οι εκθέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη». Οι οποίες όμως λένε τι; Ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των αναφορών που υποβάλλονται ετησίως στον Κύκλο Δικαιωμάτων του Παιδιού αφορά στις σχέσεις μαθητών και ‘προβληματικών καθηγητών’». Τώρα, το πώς οι αναφορές αυτές προς τον Συνήγορο του Πολίτη μπορούν να μεταφραστούν σε συγκεκριμένο αριθμό «ψυχασθενών» και επομένως «απολυτέων» εκπαιδευτικών είναι κάτι που μόνο ένας ευφάνταστος νους μπορεί να εξηγήσει.
6.       Παραθέτει ταυτόχρονα η συντάκτριά σας «Πέντε υποθέσεις-σοκ - περιστατικά που είδαν το φώς της δημοσιότητας», για να στηρίξει τα προειλημμένα συμπεράσματά της. Μπορεί κανείς να προσθέσει και άλλα τόσα περιστατικά που είδαν επίσης το φως της δημοσιότητας. Και είναι βέβαιο ότι, ακόμη και μόνο ένα τέτοιο περιστατικό να υπάρχει, δεν πρέπει από κανένα να γίνεται ανεκτό. Αλλά πώς από αυτά τα σκόπιμα  επιλεγμένα ακραία περιστατικά συνάγονται και τα ποσοστά των «προβληματικών εκπαιδευτικών» που πρέπει να απολυθούν δεν μπορούμε να κατανοήσουμε.
7.       Επικαλείται, τέλος, η συντάκτρια έρευνα του Παντείου Πανεπιστημίου (χωρίς να αναφέρει περαιτέρω στοιχεία της) σύμφωνα με την οποία «το 67% των εκπαιδευτικών έχει έντονο στρες μέσα στην τάξη και αυτό αποδίδεται στην κακή οργάνωση και λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος». Αλλά, αν είναι έτσι, γιατί δεν στρέφεται, όπως θα ήταν εύλογο, εναντίον εκείνων των πολιτικών που ευθύνονται για αυτό, αλλά σπεύδει να ενοχοποιήσει και να καταδικάσει σε απόλυση τα θύματα αυτών των πολιτικών;

Επιτρέψτε μας να υποστηρίξουμε ότι αυτός ο τρόπος άσκησης της δημοσιογραφίας δεν είναι απλώς άδικος και συκοφαντικός για το σύνολο των εκπαιδευτικών, κάποιοι από τους οποίους υποθέτουμε ότι θα περιλαμβάνονται στο αναγνωστικό σας κοινό. Είναι ταυτόχρονα και κοινωνικά επιζήμιος, γιατί αναπαράγει και καλλιεργεί ένα στερεοτυπικό και ισοπεδωτικό λόγο σε βάρος των εκπαιδευτικών, που μπορεί να μετατραπεί σε καχυποψία και προκατάληψη, υπονομεύοντας τη συνοχή και τη λειτουργικότητα της σχολικής κοινότητας και τελικά το ίδιο το εκπαιδευτικό έργο.




"Καθηγητές της αργομισθίας".

      Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 33 11 354
FAX: 210 33 11 338
email: olme@otenet.gr                                                  Αθήνα, 13/12/12






ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Κύριε Διευθυντά,

Σας στέλνουμε απάντηση της Ε ΕΛΜΕ Ανατ. Αττικής και της ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας στο δημοσίευμα της εφημερίδας σας στις 11/11/2012 με τίτλο: «Καθηγητές της αργομισθίας. Τι κόλπο σκαρφίστηκαν για να εργάζονται δύο ώρες την εβδομάδα», που αναφέρεται σε έκθεση των ελεγκτών της Δημόσιας Διοίκησης και επιχειρεί να σπιλώσει τον κλάδο των καθηγητών.

Ζητάμε τη δημοσίευση της απάντησης επισημαίνοντας ότι δεν υφίσταται ακόμα Έκθεση των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.





"Οργάνωση και λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων .

Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
email: olme@otenet.gr                                                  Αθήνα, 13/12/2012
                                                                                                Α.Π.: 1202

                                                                                                ΠΡΟΣ:
                                                                                    -           τον Υπ. Παιδείας
                                                                                                κ. Κων. Αρβανιτόπουλο
                                                                                    -           τον Υφυπ. Παιδείας
                                                                                                κ. Θεόδ. Παπαθεοδώρου
                                                                                    -           τα κόμματα του Ελλην.
                                                                                                Κοινοβουλίου
-              την Επιτροπή Μορφωτικών    
      Υποθέσεων
                                                                                               

ΘΕΜΑ: Υπόμνημα σχετικά με το σχέδιο νόμου "Οργάνωση και λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελμάτων Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις" και ειδικά άρθρο 39, "θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης".

Πάγια θέση της ΟΛΜΕ είναι ότι οποιαδήποτε πολιτική για την ΕΑΕ προϋποθέτει μια πολυδιάστατη και επιστημονικά τεκμηριωμένη κατανόηση του όλου προβλήματος των ατόμων με αναπηρία  ή/και  ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ο πολιτικός σχεδιασμός και σχετικός προγραμματισμός πρέπει να βασίζονται:
α) στην αντικειμενική και συνολική καταγραφή των ΑμΕΑ κατά  περίπτωση  όσο γίνεται νωρίτερα,
β) στη μελέτη και έρευνα των αναγκών με βάση τις  ιδιαιτερότητες κάθε περίπτωσης,
γ) στην έγκυρη και αντικειμενική εκτίμηση των αποτελεσμάτων της μέχρι σήμερα εκπαιδευτικής πολιτικής στον τομέα αυτό, σε άμεση συνάρτηση με τη γενικότερη κοινωνική και κρατική μέριμνα και φροντίδα,
δ) στην πρόβλεψη για μόνιμη και γενναία χρηματοδότηση της ειδικής αγωγής από τον κρατικό προϋπολογισμό  και όχι στην αναζήτηση πόρων για την κάλυψη βασικών υποχρεώσεων του κράτους από  κοινοτικά κονδύλια, που, ως γνωστό, έχουν περιορισμένο χρονικό ορίζοντα. Είναι ανεπίτρεπτο η ειδική αγωγή να έχει την ίδια αντιμετώπιση με εκπαιδευτικές δράσεις που χρηματοδοτήθηκαν από κοινοτικούς πόρους και είχαν ημερομηνία λήξης με τη λήξη των επιχορηγήσεων!
    Η κύρια στόχευση κάθε πολιτικής στον τομέα της ΕΑΕ πρέπει να διαπνέεται από μια βασική αρχή, το δικαίωμα κάθε προσώπου με ειδικές ανάγκες ή/και αναπηρίες για πλήρη ένταξη στο καθημερινό κοινωνικό και εργασιακό γίγνεσθαι, κάτι που προϋποθέτει το δικαίωμα πλήρους πρόσβασης σε καλά οργανωμένο εκπαιδευτικό σύστημα. Τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πρόσωπα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  δεν πρέπει να προβάλλονται ως εμπόδιο για την ένταξή τους, αλλά να δίνεται έμφαση στις ικανότητές τους και στον τρόπο με τον οποίο αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν και να αναπτυχθούν στο έπακρο. Αυτό σημαίνει παροχή κατάλληλης φροντίδας, που θα προσαρμόζεται συνεχώς, με βάση τις εκάστοτε εξελίξεις. Η πολιτική της ένταξης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι κάτι πολύ πιο σύνθετο από την απλή εγγραφή τους σε ένα κοινό σχολείο.
Επιπρόσθετα, θεωρούμε ότι για να είναι αποτελεσματική οποιαδήποτε εκπαιδευτική πολιτική στον τομέα της ΕΑΕ, πρέπει να εξασφαλίζονται:
-Η λειτουργία όλων των τύπων και βαθμίδων ΣΜΕΑ σε κάθε Διεύθυνση.
-Η εξασφάλιση της μετακίνησης των μαθητών/τριών σε αυτά τα σχολεία.
-Η διασφάλιση κατάλληλης και επαρκούς υλικοτεχνικής εκπαίδευσης, προσαρμοσμένων αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων, και
-Η πρόνοια για κατάλληλες υποδομές και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας σε όλους τους χώρους στα "τυπικά" σχολεία, όπου φοιτούν και μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Τα παραπάνω αποτελούν αναγκαίες συνθήκες για την εφαρμογή της αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν υποχρεωτικής εκπαίδευσης για όλα τα άτομα με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες χωρίς ταξικούς φραγμούς και αποκλεισμούς.
Με το άρθρο 39 του εν λόγω νομοσχεδίου διαπιστώνουμε ότι, αντί το Υπουργείο να σκύψει πάνω στα προβλήματα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ενδιαφέρεται πως θα μπορέσει αλλάζοντας δομές και εμπλέκοντας τη γενική με την ειδική εκπαίδευση να εξασφαλίσει βραχυπρόθεσμα μέσω του ΕΣΠΑ, που παρατάθηκε μέχρι το 2016, κονδύλια για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικού επιστημονικού προσωπικού και  ειδικής αγωγής. Ουσιαστικά η κυβέρνηση υλοποιεί και εδώ τις αντιεκπαιδευτικές και αντεργατικές κατευθύνσεις του Διευθυντηρίου της Ευρ. Ένωσης.
Η εισαγωγή της διεπιστημονικότητας με την τοποθέτηση ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών μέσα στο σχολείο είναι μια αδήριτη ανάγκη και πάγιο αίτημά μας για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, ιδιαίτερα σήμερα που τα προβλήματα και οι δυσκολίες των μαθητών μας πολλαπλασιάζονται και εντείνονται, λόγω της γενικής κρίσης.
 Όμως, η θεσμοθέτηση αυτών των δομών δεν παρέχει στοιχεία σταθερότητας και διεύρυνσής τους από τη στιγμή που εξαρτώνται από κονδύλια με ορίζοντα 3ετίας και επιπρόσθετα αποδυναμώνουν τις υπάρχουσες δομές της ειδικής αγωγής, με κίνδυνο να καταρρεύσουν συνολικά.
Πιο συγκεκριμένα:
Αλλοιώνεται η φύση, ο χαρακτήρας και το έργο των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) καθώς μετατρέπονται σε Κέντρα Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΚΥΕΑΕ).
Παραβιάζεται η αυτοτελής εσωτερική-δημοκρατική διαδικασία λειτουργίας των σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής αγωγής στην ευθύνη επίλυσης προβλημάτων που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια του έτους και στη δυνατότητα να ζητήσει βοήθεια εκτός σχολείου.
Υποβαθμίζεται ο ρόλος  των ΚΕ.Δ.Δ.Υ, απομονώνονται από τη σχολική πραγματικότητα, περιθωριοποιούνται και δημιουργούνται προϋποθέσεις σταδιακής κατάργησής τους, αφού δεν προβλέπεται γενναία στελέχωσή τους. 
Αφαιρείται αναγκαίο προσωπικό από τις ΣΜΕΑΕ προκειμένου να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις των επιτροπών της ΕΔΕΑΥ,  παρ.5δ "μπορεί να καλεί μέλη από τις άλλες ειδικότητες ΕΕΠ που υπηρετούν στο οικείο κέντρο υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ¨.
Επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν δημόσιοι πόροι και ανθρώπινο δυναμικό προς όφελος ιδιωτικών επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εκπαίδευσης παρ.5β  "οι ΣΜΕΑΕ αποτελούν κέντρα υποστήριξης ΕΑΕ μιας ενότητας σχολικών μονάδων της ίδιας βαθμίδας της γενικής δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης" και παρ.5γγ "παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται υποστήριξη από ειδικές εξωσχολικές υπηρεσίες" δηλαδή ιδιωτικά κέντρα και ιατρεία.
Στρεβλώνεται ο ρόλος και οι αρμοδιότητες του διευθυντή των γενικών σχολείων, αφού δεν έχουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, αλλά ούτε και τις αντίστοιχες γνώσεις για να συμμετάσχουν στη διαπίστωση και παρακολούθηση των ειδικών υποστηρικτικών προγραμμάτων των μαθητών του σχολείου τους.
Με βάση τα παραπάνω, το ΔΣ της ΟΛΜΕ:
  • Καταγγέλλει την υποχρηματοδότηση και τη διαχρονικά αποσπασματική και ευκαιριακή αντιμετώπιση της Ειδικής Αγωγής από τις πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας (Ν.2817/01, Ν.3699/08 και τώρα το άρθρο 39).
  • Απαιτεί από το Υπουργείο Παιδείας να μην προωθήσει για ψήφιση τις ρυθμίσεις αυτές, αλλά να αρχίσει άμεσα ένας ουσιαστικός διάλογος - επιτέλους - για τον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής.
  • Καλεί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και ειδικού επιστημονικού προσωπικού.
Τέλος, με το άρθρο 39 παρ.1. α) προτείνεται " ως σχολικοί σύμβουλοι επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με βαθμό Γ΄, δωδεκαετή, τουλάχιστον, εκπαιδευτική υπηρεσία στη δημόσια ή ιδιωτική εκπαίδευση". Θεωρούμε ότι ανοίγει ο ασκός του Αιόλου για τοποθετήσεις σε θέσεις στελεχών της δημόσιας εκπαίδευσης εκπαιδευτικών από τον ιδιωτικό τομέα με κριτήρια τα αντίστοιχα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και γι’ αυτό το λόγο είμαστε αντίθετοι σε αυτή τη διάταξη και ζητάμε την απόσυρσή της.